ධනාත්මක චින්තනය
ඔබේ වෘතීය සහ පෞද්ගලික ජීවිතය සමබර කර ගන්නේ කෙසේද
ඔබේ වෘත්තීය සහ පෞද්ගලික ජීවිතය තුලනය කිරීම අභියෝගාත්මක විය හැකි නමුත් එය කිරීම අත්යවශ්ය වේ.
බොහෝ විට, අපගේ ජීවිතයේ සෑම දෙයකටම වඩා රැකියාව ප්රමුඛ වේ. වෘත්තීයමය වශයෙන් සාර්ථක වීමට අපගේ ආශාව අපගේම යහපැවැත්ම පසෙකට දැමීමට අපව තල්ලු කළ හැකිය. අපගේ ශාරීරික, මානසික යහපැවැත්ම වැඩිදියුණු කිරීමට පමණක් නොව, අපගේ වෘත්තීය ජීවිතය සාර්ථක කර ගැනීමටද , වෘතීය සහ පෞද්ගලික ජීවිතය සමතුලිතතාවයක් නිර්මාණය කිරීම ඉතා වැදගත් වේ.
වෘතීය සහ පෞද්ගලික ජීවිතය සමතුලිතතාවය යනු කුමක්ද සහ එය වැදගත් වන්නේ ඇයි?
කෙටියෙන් කිවහොත්, රැකියා-ජීවිත සමතුලිතතාවය යනු පුද්ගලයෙකු තම වෘත්තියේ ඉල්ලීම් සහ කෙනෙකුගේ පෞද්ගලික ජීවිතයේ ඉල්ලීම් වලට සමානව ප්රමුඛත්වය දෙන සමතුලිත තත්වයයි. දුර්වල වෘතීය සහ පෞද්ගලික ජීවිතය සමතුලිතතාවයට හේතු වන පොදු හේතු සමහරක් ඇතුළත් වේ:
රැකියාවේ වගකීම් වැඩිවේ
වැඩි කාලයක් වැඩ කිරීම
නිවසේ වගකීම් වැඩිවේ
දරුවන් ලැබීම
හොඳ සමතුලිතතාවයක්, සඳහා අඩු ආතතිය , අඩු දැවී යාමේ අවදානම සහ යහපැවැත්ම පිළිබඳ වැඩි හැඟීමක් ඇතුළු ධනාත්මක බලපෑම් රාශියක් ඇති බවයි. මෙය සේවකයින්ට පමණක් නොව සේවා යෝජකයන්ටද ප්රතිලාභ ලබා දෙයි.
ඔවුන්ගේ සේවකයින් සඳහා සේවා-ජීවිත සමතුලිතතාවයට සහාය වන පරිසරයක් සැපයීමට කැපවී සිටින සේවා යෝජකයින්ට පිරිවැය ඉතිරි කර ගත හැකි අතර,සේවයට නොපැමිණීමේ අවස්ථා අඩුවෙන් අත්විඳිය හැකිය, සහ වඩාත් විශ්වාසවන්ත හා ඵලදායී ශ්රම බලකායක් භුක්ති විඳිය හැකිය.
ඔබ වෙනුවෙන් වැඩ කරන කාලසටහනක් නිර්මාණය කරන විට, රැකියාවේදී සහ ඔබේ පෞද්ගලික ජීවිතය තුළ සමබරතාවය ඇති කර ගැනීමට හොඳම මාර්ගය ගැන සිතන්න. චාන්සි පැවසුවේ වැඩ-ජීවිත සමතුලිතතාවය රැකියාව සහ පෞද්ගලික ජීවිතය අතර ඔබේ දවසේ පැය ගණන ඒකාකාරව බෙදා ගැනීම අඩු බවත්, ඒ වෙනුවට, ඔබේ පෞද්ගලික සතුට භුක්ති විඳීමට කාලය හා ශක්තිය තිබියදී ඔබේ වෘත්තීය ජීවිතය තුළ දේවල් කිරීමට නම්යශීලී බව ඇති බවත්ය. ජීවිතය. ඔබ වැඩි වේලාවක් වැඩ කරන දින කිහිපයක් තිබිය හැක, එවිට ඔබට වෙනත් ක්රියාකාරකම් භුක්ති විඳීමට සතියකට පසුව කාලය ලැබේ.
වඩා හොඳ වැඩ-ජීවිත සමතුලිතතාවයක් ඇති කර ගැනීමට මෙන්ම සහායක කළමනාකරුවෙකු වන්නේ කෙසේද යන්න මෙහි අටක් ඇත.
1. ‘පරිපූර්ණ’ වැඩ-ජීවිත සමතුලිතතාවයක් නොමැති බව පිළිගන්න.
වැඩ-ජීවිත සමතුලිතතාවය” ඔබට ඇසෙන විට, ඔබ බොහෝ විට සිතන්නේ රැකියාවේ අතිශයින්ම ඵලදායී දිනයක් ඇති බවත්, මිතුරන් සහ පවුලේ අය සමඟ දවසේ ඉතිරි භාගය ගත කිරීමට වේලාසනින් පිටත් වන බවත්ය. මෙය පරමාදර්ශී බවක් පෙනෙන්නට තිබුණත්, එය සැමවිටම කළ නොහැකි ය.
2. ඔබ ආදරය කරන රැකියාවක් සොයා ගන්න.
රැකියාව අපේක්ෂා කරන සමාජ සම්මතයක් වුවද, ඔබේ වෘත්තිය සීමා නොවිය යුතුය. ඔබ කරන දෙයට ඔබ වෛර කරන්නේ නම්, ඔබ සතුටින්, සරල හා සරල නොවනු ඇත. ඔබේ රැකියාවේ සෑම අංශයකටම ආදරය කිරීමට ඔබට අවශ්ය නැත, නමුත් එය සෑම උදෑසනකම ඇඳෙන් බැසීමට බිය නොවන තරම් උද්යෝගිමත් විය යුතුය.
ඔබේ රැකියාව ඔබව වෙහෙසට පත් කරන්නේ නම් සහ රැකියාවෙන් පිටත ඔබ ආදරය කරන දේවල් කිරීමට ඔබට අපහසු නම්, යමක් වැරදී ඇත , ඔබ විෂ සහිත පරිසරයක, විෂ සහිත පුද්ගලයෙකු වෙනුවෙන් හෝ ඔබ සැබවින්ම ආදරය නොකරන රැකියාවක් කරනවා විය හැකිය. එසේ නම්, නව රැකියාවක් සොයා ගැනීමට කාලයයි.
3. ඔබේ සෞඛ්යයට ප්රමුඛත්වය දෙන්න.
ඔබේ සමස්ත ශාරීරික, සහ මානසික සෞඛ්යය ඔබේ ප්රධාන සැලකිල්ල විය යුතුය.
ඔබේ සෞඛ්යයට ප්රමුඛත්වය දීම සහ ප්රධාන වශයෙන් ඔබ වඩා හොඳ සේවකයෙකු සහ පුද්ගලයෙකු බවට පත් කරනු ඇතඔබට වැඩ අතපසු නොවනු ඇත, ඔබ එහි සිටින විට, ඔබ සතුටින් හා වඩා ඵලදායී වනු ඇත.”
4. ප්ලග් ඉවත් කිරීමට බිය නොවන්න.
විටින් විට බාහිර ලෝකය සමඟ සබඳතා කපා හැරීම සතිපතා ආතතියෙන් මිදීමට සහ වෙනත් සිතුවිලි සහ අදහස් ඉස්මතු වීමට ඉඩ සලසයි. පේනු ඉවත් කිරීම යනු කාර්යාල ඊමේල් පරීක්ෂා කිරීම වෙනුවට ඔබේ දෛනික ගමනේදී සංක්රමණ භාවනාව පුහුණු කිරීම වැනි සරල දෙයක් අදහස් කළ හැක.
මොනාහන් පැවසුවේ ඇය රැකියාව සඳහා තම ප්රධානියා සමඟ ගමන් කරන විට, ඇය රැකියාවට සම්බන්ධ යමක් කරමින් සිටින අතරතුර ඔහු නවකතාවක් කියවන බව සොයා බලන බවයි.
මම විභව දැවී යාමකට මාව ගෙන යන අතරේ ඔහු විවේකයක් ලබා දී ක්ෂය වන බව මට ඒ අවස්ථාවේ තේරුණේ නැත, මොනාහන් පැවසීය.
දැන් මොනාහනුත් ඒ උපක්රම පුරුදු කරනවා. විවේක ගැනීමට එම කාලය ගත කිරීම සාර්ථකත්වයට අත්යවශ්ය වන අතර ඔබ ඔරලෝසුවේ සිටින විට ඔබට වඩාත් ජවසම්පන්න බවක් දැනීමට උපකාරී වනු ඇති බව ඇය නැවත අවධාරණය කළාය.
5. නිවාඩුවක් ගත කරන්න.
සමහර විට, සැබවින්ම විසන්ධි කිරීම යනු නිවාඩු කාලය ගත කිරීම සහ ටික වේලාවකට වැඩ සම්පූර්ණයෙන්ම වසා දැමීමයි. ඔබගේ නිවාඩුව එක් දින නවාතැන් ගැනීමකින් හෝ බාලි වෙත සති දෙකක සංචාරයකින් සමන්විත වුවද, ශාරීරිකව හා මානසිකව නැවත ආරෝපණය කිරීමට කාලය ගත කිරීම වැදගත් වේ.
එක්සත් ජනපද සංචාරක සංගමය විසින් පවත්වන ලද ඇමරිකානු නිවාඩු 2018 රාජ්ය අධ්යයනයට අනුව, සේවකයින්ගෙන් 52% ක් වසර අවසානයේ භාවිතා නොකළ නිවාඩු දින ඉතිරිව ඇති බව වාර්තා කළහ. නිවාඩුවක් ගත කිරීම කාර්ය ප්රවාහයට බාධාවක් වනු ඇතැයි සේවකයින් බොහෝ විට කනස්සල්ලට පත්ව සිටින අතර, ඔවුන් ආපසු පැමිණෙන විට ඔවුන්ට වැඩ ප්රමාදයක් ලැබෙනු ඇත. මෙම භීතිය ඔබට අවශ්ය විවේකයක් ගැනීමෙන් ඔබව සීමා නොකළ යුතුය.
සත්යය නම්, සුදුසු කාලය රැකියාවෙන් ඉවත් නොකිරීමේ වංශවත්කමක් නැත; නිවාඩුවක් ගත කිරීමේ ප්රතිලාභ අවාසි වලට වඩා බෙහෙවින් වැඩි ය, චාන්සි පැවසීය. “නිසි සැලසුමක් සමඟින්, ඔබ ආපසු පැමිණෙන විට ඔබේ සගයන්ට බර පැටවීම හෝ විශාල වැඩ බරක් සමඟ පොරබදමින් කරදර නොවී කාලය ගත කළ හැකිය.”
6. ඔබ සහ ඔබගේ ආදරණීයයන් සඳහා කාලය වෙන් කරන්න.
ඔබේ රැකියාව වැදගත් වුවත්, එය ඔබේ මුළු ජීවිතයම නොවිය යුතුය. මෙම තනතුර ගැනීමට පෙර ඔබ තනි පුද්ගලයෙකු වූ අතර, ඔබ සතුටු කරන ක්රියාකාරකම් හෝ විනෝදාංශවලට ප්රමුඛත්වය දිය යුතුය. චාන්සි පැවසුවේ රැකියා-ජීවිත සමතුලිතතාවය සාක්ෂාත් කර ගැනීම සඳහා හිතාමතා ක්රියා කළ යුතු බවයි.
ඔබ පෞද්ගලික කාලය සඳහා ස්ථිරව සැලසුම් නොකරන්නේ නම්, ඔබට කිසි විටෙකත් රැකියාවෙන් පිටත වෙනත් දේවල් කිරීමට කාලය නොලැබේ, චාන්සි පැවසීය. “ඔබේ කාලසටහන කෙතරම් කාර්යබහුල වුවත්, අවසානයේ ඔබට ඔබේ කාලය සහ ජීවිතය පාලනය කළ හැකිය.”
ඔබගේ ආදරණීයයන් සමඟ කාලය සැලසුම් කරන විට, ආදර සහ පවුලේ දිනයන් සඳහා දින දර්ශනයක් සාදන්න. ඔබ සමඟ ජීවත් වන කෙනෙකු සමඟ එක වේලාවක් සැලසුම් කිරීම අමුතු දෙයක් ලෙස පෙනෙන්නට පුළුවන, නමුත් එය රැකියා-ජීවිත ගැටුමකින් තොරව ඔවුන් සමඟ ගුණාත්මක කාලයක් ගත කිරීම සහතික කරනු ඇත. රැකියාව ඔබව කාර්යබහුල කරන පමණින් ඔබ පුද්ගලික සබඳතා නොසලකා හැරිය යුතු නොවේ.
ඔබේ සමාගමෙහි කිසිවෙක් ඔබට ආදරය නොකරන බව හෝ ඔබේ ආදරණීයයන් කරන ආකාරයට ඔබව අගය නොකරන බව වටහා ගන්න, මොනාහන් පැවසීය. “එමෙන්ම [මතක තබා ගන්න] සෑම කෙනෙකුම රැකියාවේදී ප්රතිස්ථාපනය කළ හැකි බවත්, ඔබේ රැකියාව කෙතරම් වැදගත් යැයි ඔබ සිතුවද, ඔබ නැති වුවහොත් සමාගම හෙට පහරක් අතපසු නොකරනු ඇත.”
7. සීමාවන් සහ වැඩ කරන වේලාවන් සකසන්න.
ඔබ සහ ඔබේ සගයන් සඳහා සීමා මායිම් සකසන්න, දැවීම වළක්වා ගන්න. ඔබ කාර්යාලයෙන් පිටවන විට, ඉදිරි ව්යාපෘති ගැන සිතීම හෝ සමාගම් ඊමේල්වලට පිළිතුරු දීමෙන් වළකින්න . වැඩ සඳහා වෙනම පරිගණකයක් හෝ දුරකථනයක් තිබීම සලකා බලන්න, එවිට ඔබට ඔරලෝසුව අවසන් වූ විට එය වසා දැමිය හැක. එය කළ නොහැකි නම්, ඔබේ වැඩ සහ පුද්ගලික වේදිකා සඳහා වෙනම බ්රව්සර්, ඊමේල් හෝ පෙරහන් භාවිතා කරන්න.
අමතරව, Chancey නිශ්චිත වැඩ පැය නියම කිරීම නිර්දේශ කළේය. “ඔබ නිවසින් බැහැරව හෝ නිවසේ වැඩ කළත්, ඔබ වැඩ කරන්නේ කවදාද සහ ඔබ වැඩ නතර කරන්නේ කවදාද යන්න තීරණය කිරීම වැදගත් වේ; එසේ නොමැතිනම්, ඔබ වැඩට අදාළ ඊමේල්වලට ප්රමාද රාත්රියේදී, නිවාඩු කාලය තුළ හෝ සති අන්තයේ විවේකයේදී පිළිතුරු සපයනු ඇත.” චාන්සි කීවාය.
ඔබ පුද්ගලික ක්රියාකාරකම්වල යෙදී සිටින නිසා ඔබට ප්රවේශ විය නොහැකි සීමාවන් පිළිබඳව කණ්ඩායම් සාමාජිකයින්ට සහ ඔබේ කළමනාකරුට දැනුම් දෙන ලෙස චාන්සි උපදෙස් දුන්නේය. මෙය ඔවුන් ඔබේ සේවා ස්ථානයේ සීමාවන් සහ අපේක්ෂාවන් තේරුම් ගෙන ගරු කරන බව සහතික කිරීමට උපකාරී වනු ඇත.
8. ඉලක්ක සහ ප්රමුඛතා සකසන්න
කාල කළමනාකරණ උපාය මාර්ග ක්රියාත්මක කිරීමෙන්, ඔබේ කළ යුතු දේ ලැයිස්තුව විශ්ලේෂණය කිරීමෙන් සහ කිසිදු වටිනාකමක් නැති කාර්යයන් කපා හැරීමෙන් අත් කරගත හැකි ඉලක්ක සකසන්න.